Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Rådet For Ingeniørstuderende Aarhus

Rådet For Ingeniørstuderende Aarhus

Inge Lehmanns Gade 10, 4. 8000 Aarhus C

TLF: +45 41 89 33 30

CVR: 32254381

Generelt

Rådet For Ingeniørstuderende Aarhus (RIA) stiller en medlemsbaseret online tjeneste til rådighed på https://riaarhus.dk/. Vilkårene er gældende mellem den enkelte bruger og RIA.

Disse vilkår og betingelser for brug gælder for aftaler mellem RIA og en fysisk person (herefter kaldet “Brugeren”) vedrørende Tjenesten. Kun personer, der er 18 år eller ældre, og er ingeniørstuderende på Aarhus Universitet, kan indgå en aftale med RIA vedrørende tjenesten.

Disse betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem brugeren og RIA.

For at få adgang til tjenesten skal brugeren læse og acceptere handelsbetingelserne.

Ydelsens omfang

Tjenesten giver brugeren adgang til RIA’s tjenester bestemt ved bestilling.

Adgang til tjenesten

For at få adgang til Tjenesten skal brugeren registrere en brugerkonto på portalen.

Registrering og brugeradgang

Brugeren er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte på registreringstidspunktet. Ved registrering skal brugeren kun angive oplysninger vedrørende egne betalings- og kreditkort.

Ved registrering skal brugeren angive et brugernavn og et password (herefter “login oplysninger”). Brugerens login oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre, medmindre det er anført på produktet.

Brugeren skal opbevare loginoplysningerne et sikkert sted, således at andre ikke kan få uberettiget adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto.

Hvis brugeren får mistanke om ulovlig brug af sine loginoplysninger, skal brugeren omgående underrette RIA samt ændre sit password.

Gebyrer og Betaling

Gebyrer for brug af tjenesten skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.

Betaling for medlemskabet sker forud for tilmelding.

Brugeren skal udføre betalingen for medlemskabet via de af RIA tilbudte betalingsmidler på hjemmesiden. Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter og have tilstrækkelige midler til betaling tilgængelige via det valgte betalingsmiddel ved hver betalingsdato.

Tilpasninger og ændringer

RIA forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for Tjenesten. Ændring i medlemskabspris skal meddeles til brugeren senest tredive (30) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådan ændring er brugeren berettiget til at opsige medlemskabet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis brugeren ikke opsiger medlemskabet før ændringen træder i kraft, betragtes det som en accept af ændringen.

Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.

Opsigelse af abonnement

Opsigelse af Tjenesten kan ske ved at kontakte RIA via ria@riaarhus.dk.

Betaling

RIA modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa og Mastercard.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, eller det virtuelle produkt er oprettet, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb, der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debitkort vil du kunne se, at pengene er reserveret på din konto, og at dit rådighedsbeløb vil stå som værende mindre. Hvis du eller webshoppen efterfølgende annullerer din ordre, kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk, at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først blive hævet fra din konto og fremgå af dit overblik, når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.

 

Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms.

Hjemmesiden bruger følgende valuta til prissætning: Danmark – Kroner (DKK)

RIA benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder, at din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

RIA’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.

Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 30-dages periode starter den dag, hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 30 dage efter leveringen og være os i hænde senest 30 dage efter, at vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail til ria@riaarhus.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov.

Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til RIA i rimelig tid efter varens modtagelse.

Her anses maks. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

RIA dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

 

Ved returnering kontaktes virksomheden: RIA Inge Lehmanns Gade 10, 4. 8000 Aarhus C TLF: +45 41 89 33 30

Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt som efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre; de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med RIA, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Studienummer

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos RIA og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor.

 

Direktøren og de ansatte for RIA har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i RIA er: Phillip Blicher

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Som registreret hos RIA har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ria@riaarhus.dk.

Cookies

https://riaarhus.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer; se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://riaarhus.dk/, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere RIA’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse Læs mere om din beskyttelse som forbruger, når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

 

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: ria@riaarhus.dk.

E-mail politik

Rådet for Ingeniørstuderende Aarhus (herefter RIA) har følgende e-mail politik, som accepteres ved indmeldelse af RIA medlemskab. Vores e-mails kommer fra noreply@riamailer.dk og support@pensopay.com

Ved accept giver du RIA lov til i fremtiden at sende dig automatiserede e-mails vedrørende dit betalte medlemskab, udlån og din baraftale.

Vedrørende dit medlemskab sendes e-mails i følgende situationer:

  • Ved oprettelse af medlemskab med bekræftelse af betaling og medlemskab.
  • Hvis dit medlemskab deaktiveres på grund af misbrug
  • Hvis der oprettes et nyhedsbrev eller lignende tiltag
 

Vedrørende din baraftale sendes e-mails i følgende situationer:

  • Ved oprettelse af baraftale
  • Hvis din baraftale er blevet deaktiveret som følge af misbrug
 

Vedrørende Udlån sender vi e-mails i følgende situationer:

  • Ved oprettelse af udlånssag
  • Hvis aflevering af genstand ikke overholdes
  • Hvis gældende regler i udlånspolitikken ikke overholdes
 

Senest opdateret den 20. Oktober 2023

Bar politik

Rådet for Ingeniørstuderende Aarhus (herefter RIA) har følgende bar politik, som accepteres ved indmeldelse af RIA-medlemskab.

Baraftalen indeholder fordele til en række barer, i samarbejde mellem RIA og en partner. Fordelene kan ses på App eller link og kan ændre sig løbende.

Ved accept erklærer du dig indforstået med, at barfordelene kan blive deaktiveret, hvis

  • Du misbruger dine barfordele, defineret som følgende:
  • Du lader andre bruge dine barfordele.
  • Dine barfordele bliver brugt til at modtage mere end én gratis drink per person per dag.

Det vil sige at du ikke kan få en gratis drink og så (på samme bar på samme dag) få endnu en gratis drink af din vens barfordele.

  • Hvis dit RIA medlemskab deaktiveres vil adgang til barfordelene forfalde.
 

Senest opdateret den 20. Oktober 2023

Udlånspolitik

Velkommen til Rådet For Ingeniørstuderende Aarhus Udlånsservice! Vi er glade for at kunne tilbyde vores medlemmer muligheden for at låne forskellige genstande og udstyr til gavn for deres studie- og fritidsaktiviteter. For at sikre en smidig og retfærdig proces har vi udarbejdet følgende udlånspolitik:

  1. Hvem kan låne:

Udlånsservicen er eksklusivt for medlemmer af RIA. Alle aktive medlemmer, der er registreret som studerende ved Aarhus Universitet, er berettigede til at benytte udlånsservicen.

  1. Udlånstid:

Udlånstiden varierer afhængigt af typen af genstand. Standardudlånstiden er 4 dage, med mulighed for udlån af SUP, Lyd, Lys, kamera og Telte  i 3 dage (En weekend), såfremt ingen andre medlemmer har reserveret den pågældende genstand.

 

Alle låne artikler kan lånes fra start semester til slut semester, medmindre andet er skrevet nedenstående. Der kan IKKE lånes ting over sommer- og juleferie.

 

Undtagelser:

  • Skærme – et semester (Bachelor og Speciale)
  • Foreningsudlån
  1. Reservation:

Medlemmer kan ikke reservere genstande på forhånd.

Foreninger kan reservere genstande på forhånd. Reservationer gælder fra det tidspunkt, hvor RIA’s bestyrelse har godkendt reservationen.

  1. Afhentning og aflevering:

Genstanden skal afhentes og afleveres på det aftalte tidspunkt og sted, som specificeret af udlånsservicen. Forsinket aflevering kan medføre sanktioner eller begrænsninger for fremtidige lån.

  1. Ansvar og erstatning:

Låntageren er ansvarlig for genstanden og skal behandle den omhyggeligt. Eventuelle skader eller tab skal straks meddeles til udlånsservicen. Låntageren er ansvarlig for at erstatte genstanden i tilfælde af væsentlig skade, tab eller tab af genstanden.

 

  1. Sanktioner:

Gentagne overtrædelser af udlånspolitikken eller misbrug af udlånsservicen kan resultere i midlertidig eller permanent udelukkelse fra udlånsservicen samt yderligere sanktioner i henhold til RIA’s regler og retningslinjer.

  1. Udlånsservicepersonalet:

Udlånsservicepersonalet er ansvarligt for at facilitere lån, returnering og håndhævelse af udlånspolitikken. Deres anvisninger og beslutninger skal respekteres af medlemmerne.

Kontorpersonale kan udlåne følgende:

 

Brætspil (Alle betalende medlemmer)

  • Skal indleveres to dage inden spilaftener.
  • Foreninger har førsteret til lån i studiestart.

Computerskærme og tilhørende kabler (til bachelorprojekt/speciale)

  • Låneperiode fra “start til slut semester”.
  • Kan lånes over sommer- og juleferie.

Spikeball (Alle betalende medlemmer)

Volleyballs (Alle betalende medlemmer) (Navitas)

Frisbee (Alle betalende medlemmer) (Navitas)

 

Bestyrelse kan udlåne følgende: (Findes ofte i kælderrum)

 

Låneperiode aftales med bestyrelsesmedlem medmindre andet fremstår.

 

  • iZettle (Forening)
  • Låneperiode, maksimum 3 dage. (rustur, weekend)
  • SUP (Alle betalende medlemmer)
  • Lyd (Forening)
  • Lys (Forening)
  • Kamera (Forening)
  • Telte (Forening)

 

Udlånes IKKE

 

  • Nintendo Switch
  • Playstation 5 og spilkonto
  • Soundboks go
  • Soundboks
  1. Ændringer i udlånspolitikken:

RIA forbeholder sig retten til at ændre udlånspolitikken efter behov. Ændringer vil blive kommunikeret tydeligt til medlemmerne.

Ved at benytte RIA´s Udlånsservice bekræfter medlemmerne, at de har læst, forstået og accepteret ovenstående udlånspolitik.

  1. Kontakt til udlån

Hvis man ønsker at udlåne ting fra kælderrummet eller iZettles skal man kontakte RIA’s bestyrelse på mail (fubestyrelse@gmail.com).

 

Mailen skal indeholde hvad man ønsker at låne, hvornår det skal lånes og afleveres tilbage. RIA’s bestyrelse skal kontaktes senest 14 dage før låneperioden.

Med venlig hilsen,

Lasse Alexander Nissen Pedersen

Rådet for Ingeniørstuderende Aarhus

 

Sidst opdateret 19/08/2023